Klik hier voor de volledige agenda >

Download onze folders

voorkant flyer 2016

ErfgoedStein de hoppenkamp grid stack 3

Meer informatie over onze Multifunctionele Ruimte DE HOPPENKAMP
die dankzij bijdragen van Oranjefonds, VSB Fonds en Kansfonds tot stand kwam.

“Het heeft Zijne Majesteit behaagd ….”

Dit jaar geen smoesje om mensen naar het gemeentehuis te lokken om ze daar te verrassen met een lintje ter gelegenheid van Koningsdag. Het ging dit jaar in verband met de coronacrisis totaal anders. De burgemeester bracht zelf het heuglijke nieuws met een persoonlijk telefoontje. Zo ook kreeg Wim Poeth deze morgen het telefoontje: “…. dat het Zijne Majesteit heeft behaagd ....”

Wim Poeth heeft in de loop der jaren diverse maatschappelijke functies vervuld, waarvoor hij nu als dank zijn lintje heeft ontvangen. Eén van die functies is onder meer geweest het 15 jaar durend voorzitterschap van Stichting Erfgoed Stein, voorheen de Archeologiestichting dokter Beckers - pater Munsters. Onder zijn voorzitterschap is veel tot stand gebracht.

Het meest belangrijke en meest enerverende is wel geweest de verbouwing en nieuwbouw van ons museum en de multifunctionele ruimte De Hoppenkamp. Hij heeft een actieve rol gespeeld bij de ontwikkeling en de integratie van de verschillende secties binnen de stichting: het kloosterkerkhof, de kasteelruïne, de heemkunde, het museum en de archeologie, etc.

Hij onderhield intensieve samenwerking met o.a. de gemeente, subsidieverleners, het Limburgs Landschap en diverse andere culturele organisaties binnen en buiten de gemeente Stein. Zijn rol is van onschatbare waarde geweest voor de ontwikkeling, het functioneren en ‘het gezicht’ van de stichting. Toen Wim dit jaar zijn functie als voorzitter van de stichting heeft neergelegd is hij, als dank voor wat hij voor de stichting heeft betekend, tot erevoorzitter van de stichting benoemd.

En nu heeft het Zijne Majesteit ook behaagd hem te benoemen tot Ridder in de Orde van Oranje-Nassau.

Stichting Erfgoed Stein

Hoppenkampstraat 14-A

6171 VP Stein

Bezoekersinfo

Openingstijden Museum

Maandag 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag wisselend, zie agenda

Bezoektijden Kasteelruïne

Voor groepen vanaf 10 personen op afspraak te bezoeken

Bezoektijden Kloosterkerkhof

Vrij toegankelijk.

Openingstijden Heemkunde

Maandag 19.00 - 22.00 uur
Woensdag 13.30 - 16.30 uur

Multifunctionele Ruimte "De Hoppenkamp"

Maandag 13.00 - 16.00 uur
Woensdag 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag wisselend, zie agenda

Entree Museum: € 4,50 voor volwassenen, kinderen tot en met 12 jaar gratis.
Entreeprijs Museum voor groep 10 personen of meer: € 3,50 p.p.
Entree Kasteelruïne: € 4,50 voor volwassenen, kinderen tot en met 12 jaar gratis.
Entreeprijs combi Museum/Kasteel: € 7,50

Entreeprijs Museum/Kasteel zustervereniging: € 2,25 Combi voor zustervereniging: € 4,50

Groepsbezoeken vanaf 10 personen aan het museum -buiten de gewone openingstijden- enkel op afspraak: email of telefoon: 046-4338919 (bereikbaar tijdens openingsuren)

Route naar Hoppenkampstraat 14-A Stein