De bloemengroet

De adoptanten van de graven van het kloosterkerkhof te Stein hebben onlangs bericht ontvangen van het secretariaat van Stichting Erfgoed Stein.

Omdat de corona-crisis nog niet voorbij is en om de reisbewegingen te beperken hebben wij als stichting besloten om ook dit jaar de bloemengroet van mei 2021 te verzorgen voor alle graven op het kerkhof. Zaterdagmorgen 1 mei jl. hebben 12 vrijwilligers het kerkhof verzorgd, de kruisjes schoongemaakt en vooral veel onkruid verwijderd. In de middag heeft Bloemensalon Peter de Koning in opdracht van Stichting Erfgoed Stein de bloemen geplaatst.

Het kerkhof ziet er weer tiptop uit: de moeite waard om het opnieuw te bezoeken. Van de provinciaal overste van de Missionarissen van het H. Hart, Theo te Wierik MSC, ontvingen we naar aanleiding van de brief van het secretariaat een hartverwarmende reactie. Een deel van de brief willen we graag met u delen. “Mede namens mijn medebroeders zijn wij de Stichting Erfgoed Stein zeer erkentelijk voor het voortreffelijk verzorgen van ons kerkhof waar verschillende Zusters en medebroeders hun laatste rustplaats hebben gevonden: allemaal vrouwen en mannen die een enorme inzet getoond hebben voor onze (wereldwijde) samenleving. Zij verdienen tot in lengte van jaren een waardige rustplaats. U zorgt daar bijzonder goed voor. Wij willen u daarvoor nogmaals danken……

…. en een hartelijke groet, mede namens alle medebroeders van de Nederlandse MSC Provincie. Stein blijft in ons hart ……”

Stichting Erfgoed Stein

Hoppenkampstraat 14-A

6171 VP Stein

Bezoekersinfo

Openingstijden Museum

Maandag 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag wisselend, zie agenda

Bezoektijden Kasteelruïne

Voor groepen vanaf 10 personen op afspraak te bezoeken

Bezoektijden Kloosterkerkhof

Vrij toegankelijk.

Openingstijden Heemkunde

Maandag 19.00 - 22.00 uur
Woensdag 13.30 - 16.30 uur

Multifunctionele Ruimte "De Hoppenkamp"

Maandag 13.00 - 16.00 uur
Woensdag 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag wisselend, zie agenda

Entree Museum: € 4,50 voor volwassenen, kinderen tot en met 12 jaar gratis.
Entreeprijs Museum voor groep 10 personen of meer: € 3,50 p.p.
Entree Kasteelruïne: € 4,50 voor volwassenen, kinderen tot en met 12 jaar gratis.
Entreeprijs combi Museum/Kasteel: € 7,50

Entreeprijs Museum/Kasteel zustervereniging: € 2,25 Combi voor zustervereniging: € 4,50

Groepsbezoeken vanaf 10 personen aan het museum -buiten de gewone openingstijden- enkel op afspraak: email of telefoon: 046-4338919 (bereikbaar tijdens openingsuren)

Route naar Hoppenkampstraat 14-A Stein