De Hoppenkamp

Woensdag 13.00 - 16.00 uur
Vrijdag 13.00 - 16.00 uur
Zondag 13.00 - 16.00 uur

Steins pact tegen eenzaamheid onder ouderen

Foto Ermindo Armino: voor gasten van De Zonnebloem in Geleen wordt in Streekmuseum Elsloo spek met ei gebakken.

Handwerk- en kaartmiddagen waren er altijd al. Maar er is meer nodig in de strijd tegen eenzaamheid onder ouderen, beseffen ook drie Steinse stichtingen. Gezamenlijk pakken ze de koe bij de horens.

Noem het gerust een pact tegen eenzaamheid: Wètste Nog, het project van drie Steinse stichtingen rond een breed scala aan activiteiten om ouderen elkaar te laten ontmoeten en een prettige tijdsbesteding te bieden. Met een belangrijke rol voor het eigen en het collectieve geheugen.

Herinneringen ophalen en delen tijdens fotopresentaties, historische modeshows en nostalgische middagen over voorwerpen en gebruiken van vroeger. Ook educatieve workshops en cursussen zitten in het programma van Stichting Erfgoed Stein, Streekmuseum Elsloo en Dorpsplatform Elsloo. Lees verder >

Onze subsidiënten en sponsoren

Oranje Fonds

Het Oranje Fonds steunt jaarlijks ruim 7.500 sociale initiatieven in Nederland en het Caribische deel van het Koninkrijk.
Het afgelopen jaar ondersteunde het met 27,4 miljoen euro initiatieven die ervoor zorgen dat mensen elkaar ontmoeten, minder eenzaam zijn, begrip krijgen voor elkaar en zich inzetten voor een ander.
Het Oranje Fonds wordt o.a. gesteund door de Nationale Postcode Loterij, De Lotto en door Vrienden en bedrijven.
Koning Willem-Alexander en Koningin Maximá zijn sinds de oprichting het beschermpaar van het Oranje Fonds.

VSBfonds

VSBfonds ondersteunt initiatieven die bijdragen aan een samenleving waarin iedereen actief meedoet, zich betrokken voelt en de kans heeft persoonlijk en maatschappelijk te groeien.
Het fonds is actief op drie gebieden: Mens & Maatschappij voor sociale initiatieven die meedoen als doel hebben, verder Kunst & Cultuur voor plannen waardoor meer mensen kunnen genieten van kunst en tenslotte Cultureel Erfgoed en Beurzen voor studenten die in het buitenland verder willen studeren of onderzoek doen.
Het fonds steunt projecten met geld, kennis, ervaring en een professioneel netwerk.

Kansfonds

Kansfonds helpt mensen omzien naar de kwetsbaren in onze samenleving, zodat niemand buitengesloten raakt.
Zij steunen kansrijke initiatieven die kwetsbare mensen helpen om hun situatie te doorbreken. En die zijn opgezet door betrokken mensen die iets willen doen voor de ander.
Díe initiatieven, zo’n 600 per jaar, worden door Kansfonds met geld verstrekt. Dat doen ze met giften van betrokken medemensen en door kennis en ervaring te delen. Zo zorgen we met elkaar voor een samenleving waarin plek is voor iedereen.