Voorzitter Petra Claessen van Stichting Erfgoed Stein geridderd in de Orde van Oranje-Nassau

De Lintjesregen heeft dit jaar opnieuw Stichting Erfgoed Stein (SES) bereikt. Na de benoeming van Wim Janssen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau in 2023, volgde dit jaar opnieuw een uitvoerig en omvangrijk proces voor de benoeming van Petra Claessen.

Mede door haar functie als voorzitter BTG & Boardmember BTG Holding is vanuit BTG het initiatief ontstaan tot deze voordracht. Vanzelfsprekend heeft SES deze aanbeveling en voordracht onderschreven.

Achter de schermen vond hiervoor veel geheim overleg plaats en werd een buitengewone en fantastische organisatie op poten gezet om Petra voor te dragen en natuurlijk uiteindelijk naar de Merode te lokken, zonder dat er iets zou uitlekken of haar agenda opeens gevuld zou worden met andere afspraken.

Petra is de afgelopen jaren van onschatbare waarde gebleken voor SES. Met haar aanpakkersmentaliteit weet ze iedereen om haar heen steeds weer te mobiliseren en te motiveren om gelegenheden te creëren om prachtige evenementen te organiseren voor de gemeenschap. Ze schuwt daarbij niet om zelf het voortouw te nemen en hard mee te werken.

Het lintje werd door burgemeester Marion Leurs-Mordang van de Gemeente Stein opgespeld met de bekende woorden: "Het heeft Zijne Majesteit de Koning behaagd…" waarna Petra Claessen werd geridderd in de Orde van Oranje-Nassau. Een welverdiende onderscheiding voor haar buitengewone inzet bij en via BTG en binnen SES maar ook ver daarbuiten.

Namens de bestuursleden en alle vrijwilligers van SES, van harte gefeliciteerd met deze benoeming en kroon op je werk.

ridder petra2