Workshop ‘Leven als een Bandkeramieker’

Inschrijven voor Workshop

Ben jij tussen 6 en 12 jaar?
Wil je meeschrijven en tekenen aan een boek?

Dan laten wij je wens in vervulling gaan.

Kom meehelpen schrijven en tekenen bij Stichting Erfgoed Stein over hoe jij de Bandkeramiekers beleeft?

Wanneer?
Op zaterdag 5 en 12 oktober a.s. van 13:30 - 15:30 uur.

Kosten
10 euro p.p. en dit is voor 2 x 2uur workshop en uiteindelijk het boek…lees verder.

Waar?
In het Archeologisch Museum, Hoppenkampstraat 14a in Stein

Inschrijven:
Per deelnemer dit formulier invullen.
Wees er snel bij want er is maar plaats voor 20 kinderen.

Wat?
Deze unieke workshop is voor kinderen van 6 tot 12 jaar en wordt verdeeld over twee zaterdagen.

Tijdens deze twee workshops van ieder twee uur mag jij je creativiteit erop loslaten om jouw beleving over het leven als een Bandkeramieker uit te beelden in tekeningen en er ook een mooi verhaal bij te schrijven.

De eerste workshop vertelt Rens Dormans je in het kort alles over de Bandkeramiekers.

Wie waren ze, hoe leefden ze, en wat is dat eigenlijk 'Bandkeramiek'? Daarna weet jij voldoende om er met jouw fantasie mee aan de slag te gaan.

Het wordt een boek!
Kinderboeken illustrator en schrijfster Pauline Meijer (www.paulinemeijer.nl) gaat je hierbij begeleiden. Ook zal zij alle verhalen en tekeningen van alle deelnemers samenstellen tot één prachtig boekwerk. Dat wordt dus een echt gedrukt prentenboek.

Boekpresentatie

Iedereen wordt op een later moment opnieuw uitgenodigd voor de officiële en feestelijke presentatie van jullie boek. Wij nodigen ook de pers uit.

Iedereen krijgt een exemplaar uitgereikt en je mag, als je wilt en durft, jouw verhaal voorlezen.

Na deze uitreiking aan de deelnemers kunnen belangstellenden het boek ook kopen voor €10,- per boek.

We drukken slechts een beperkte oplage, dus liefst bij het aanmelden of een van de dagen doorgeven als je meer exemplaren wilt kopen.

Ter info

Je hoeft zelf geen materialen mee te brengen, alles wat je nodig hebt is aanwezig.

Maar heb je je eigen lievelingspotloden of stiften dan mag je die natuurlijk meebrengen.

Met veel enthousiasme gaan we je begroeten op deze unieke workshops. We zien je graag.

Begeleiding

De workshops worden begeleid door vrijwilligers van Stichting Erfgoed Stein en de kinderboeken illustrator Pauline Meijer. Ouders zijn niet aanwezig tijdens de workshop.

Tijdens de workshop zullen er beperkt foto’s en film gemaakt worden voor onze website en sociale media, wil je dit niet, laat het ons weten.

Afbeelding: Pauline Meijer