Bodemschatten uit de grond gered..

d.d. Zaterdag 11 mei 2024 ⏱ 13:30 tot ⏱ 16:30

Dit wordt een zeer bijzondere expositie georganiseerd door Stichting Erfgoed Stein.

Laat uw vondsten zien
Aan deze nieuwe wisselexpositie kunt u ook meewerken en er zo onderdeel van uitmaken.

De expositie wordt georganiseerd door Rens Dormans, bestuurslid Archeologie & Educatie van de Stichting, dit in nauwe samenwerking met vrijwilligers van onze Sectie Archeologie.

Expositie voor en door u
Lokale zoekers krijgen alle gelegenheid om vondsten te exposeren in de Multifunctionele Ruimte (MFR) van het museum aan de Hoppenkamp 14a in Stein.

Alle soorten artefacten
Dit kan zijn een munt, een gesp of andere artefacten, ook stenen voorwerpen zijn van harte welkom.

SPELREGELS
Om deze vondsten te kunnen exposeren, hebben we wel te maken met een aantal spelregels.

• Het voorwerp moet zijn geregistreerd bij de juiste instanties, zoals Cultureel Erfgoed en/of PAN.
  • Het mag niet te groot zijn, moet draagbaar zijn.
  • Wij kunnen eventueel helpen bij het registreren.
  • De aangeboden vondsten worden samen met de eigenaar in de vitrines gelegd op een nader te bepalen tijdstip voor 11 mei.

AANMELDEN
Aanmelden van vondsten kan via: archeologie@stichtingerfgoedstein.nl

Onderwerp: Expo bodemschat 11 mei

Graag een of enkele duidelijke foto's bijsluiten en zoveel mogelijk informatie vermelden.

Er worden door ons kaartjes gemaakt met een afbeelding er op en een beschrijving over het object.

Ook de naam van de vinder en eigenaar worden erbij vermeld.

Ook zal er een bruikleenovereenkomst worden opgemaakt, zodat alles betrouwbaar en goed geregeld is.

OPENING EXPOSITIE

De opening van de expositie is 11 mei a.s. om 13.30 uur en de eindtijd is 16.30 uur.

Uitnodiging en een drankje en hapje plus de redactionele zaken worden verzorgd door de Stichting Erfgoed Stein.

Jullie aanmeldingen en reacties zijn van harte welkom!

SES expositie 11 mei 24